Moja-Indonezja.pl

PILNE: Kończy się tlen na pokładzie zaginionego indonezyjskiego okrętu podwodnego. Są tam 53 osoby.

Oczy całego świata zwrócone są na Indonezję, gdzie rozgrywa się prawdziwy dramat. Okręt podwodny pływający w barwach indonezyjskiej marynarki wojennej zniknął z radarów, nikt nie wie gdzie on jest. Na pokładzie są 53 osoby. Zapas tlenu bardzo szybko się kończy.

W piątek, 23. kwietnia ok. godz. 6:20 w Radiu TOK FM, nasz redaktor naczelny Szymon Kozłowski, będzie gościem w programie porannym i opowie o bieżącej sytuacji indonezyjskiego statku podwodnego.

Uważa się, że statek KRI Nanggala-402 zniknął około 60 mil (100 km) od wybrzeża Bali, wcześnie w środę rano.

Sześć okrętów wojennych, helikopter i 400 osób bierze udział w poszukiwaniach.

Singapur i Malezja wysłały statki, a Stany Zjednoczone, Australia, Francja i Niemcy zaoferowały pomoc.

Okręt podwodny budowy niemieckiej przeprowadzał ćwiczenia, ale nie zdał raportu i kontakt został zerwany – poinformowała marynarka wojenna.

„Znamy ten obszar, ale jest dość głęboki” – powiedział agencji prasowej AFP pierwszy admirał Julius Widjojono.

Niektóre doniesienia mówiły, że kontakt z łodzią podwodną został utracony po uzyskaniu pozwolenia na nurkowanie w głębszych wodach.

W międzyczasie wyciek ropy znaleziony w pobliżu miejsca nurkowania łodzi podwodnej może wskazywać na uszkodzenie zbiornika paliwa lub może być również sygnałem od załogi, stwierdziła marynarka wojenna.

Zaginiony statek jest jedną z pięciu łodzi podwodnych obsługiwanych przez Indonezję. Został wyprodukowany pod koniec lat siedemdziesiątych i przeszedł dwuletni remont w Korei Południowej, który został ukończony w 2012 roku.

Rzecznik marynarki wojennej powiedział BBC, że incydent był pierwszym przypadkiem, gdy Indonezja straciła jeden ze swoich okrętów podwodnych. Ale podobne incydenty miały miejsce gdzie indziej. W 2017 roku na południowym Atlantyku zaginął argentyński wojskowy okręt podwodny z 44 załogą na pokładzie.

Jego wrak odnaleziono rok później, a urzędnicy powiedzieli, że łódź podwodna implodowała.

KRI Nanggala-402 to jeden z filarów sprzętu obronnego należący do indonezyjskiej marynarki wojennej.

Wypadek okrętu zmniejszył siłę indonezyjskiego morskiego wyposażenia obronnego. Indonezja ma tylko 5 okrętów podwodnych, a mianowicie KRI Cakra 401, KRI Nanggala 402, KRI Nagapasa 403, KRI Ardadedali 404 i KRI Alugoro 405.

Poniżej specyfikacja pięciu okrętów podwodnych należących do Indonezji:

  1. Bracia bliźniacy KRI Chakra z KRI Nanggala

KRI Nanggala-402 to druga łódź podwodna typu Cakra, pierwsza to KRI Cakra-401 i najstarsza. Nazwa KRI Cakra pochodzi od nazwy broni marionetkowej.

KRI Nanggala-402 i KRI Cakra-401 zostały wyprodukowane w Niemczech Zachodnich, zamówione w 1977 i 1981 roku. Co więcej, KRI Cakra-401 zaczął również służyć razem z KRI Nanggala (402).

Oba statki są tego samego typu, 209/1300 – niemiecki okręt podwodny wyprodukowany przez HDW, których dużo jest na całym świecie. KRI Cakra ma wagę łodzi podwodnej 1,395 tony. O wymiarach 59,5 metra x 6,3 metra x 5,5 metra.

Napędzany elektrycznym silnikiem diesla, 1 wał wytwarza 4600 SHP. Potrafi napędzać statki do prędkości 21,5 węzła. Obsługiwane przez 34 marynarzy. Okręt podwodny KRI Cakra-401 jest obecnie w trakcie konserwacji. KRI Cakra jest częścią floty uderzeniowej indonezyjskiej marynarki wojennej.

  1. KRI Nanggala-402

Podobnie jak KRI Cakra, KRI Nanggala-402 również ma taką samą wagę, czyli 1,395 tony, o wymiarach 59,5 m długości, 6,3 m szerokości, 5,5 m wysokości. Ta łódź podwodna wykorzystuje 4 elektryczne silniki wysokoprężne, z 1 wałem, który może wytwarzać 4600 SHP, dzięki czemu może ścigać się w wodzie z prędkością 21,5 węzła.

Mówi się również, że KRI Nanggala-402 może nurkować przez 3 miesiące na maksymalnej głębokości 250 metrów poniżej poziomu morza. KRI Nanggala-402 jest również wyposażony w broń w postaci 14 21-calowych torped w 8 wyrzutniach o zasięgu 2 mil oraz w zestaw czujników sonarowych CSU-32.

Okręt podwodny, który często nazywany jest potworem morskim, bierze również czynny udział w wielu misjach, z których jedna jest szkoleniem z US Navy o kryptonimie Coorperation Afloat Readiness and Training / CARAT-8/02 w dniach 27 maja – 3 czerwca 2002 r. na wodach Morza Jawajskiego i Cieśniny Balijskiej.

Tymczasem pozostałe trzy okręty podwodne, a mianowicie KRI Nagapasa, KRI Ardadedali i KRI Alugoro to efekt współpracy Indonezji i Korei Południowej.

  1. KRI Nagapasa-403

KRI Nagapasa-403 to okręt podwodny klasy 209/1400, pierwszy z trzech podobnych okrętów podwodnych zbudowanych w Korei Południowej i Indonezji. Ten okręt wojenny należący do indonezyjskiej marynarki wojennej ma długość 61,3 metra i prędkość pod wodą ± 21 węzłów.

KRI Nagapasa 403 jest również zdolny do żeglowania przez ponad 50 dni i może pomieścić 40 załóg obsługujących funkcje. Ten okręt podwodny jest również wyposażony w torpedę z wyposażeniem w osiem wyrzutni.

  1. KRI Ardadedali

KRI Ardadedali jest również produkowany przez Daewoo Shipbulding and Marine Engineering Co., Ltd (DSME), Korea Południowa. Nazwa Ardadedali pochodzi od jednej z nazw strzał należących do jednej z marionetkowych postaci z Mahabharaty, Arjuny.

Okręt podwodny jest wyposażony w torpedy zdolne do wystrzeliwania torped o średnicy 533 milimetrów oraz w pociski kierowane przeciw okrętom, będące modernizacją floty okrętów podwodnych indonezyjskiej marynarki wojennej. Ten statek ma również długość 61,3 m, średnicę 6,2 m, przy zanurzeniu 5,7 m, statek ten może pomieścić 40 członków załogi.

Ardadedali ma również prędkość do 21 węzłów pod wodą i 12 węzłów na powierzchni, co nie tylko oznacza, że ​​statek jest również zdolny do żeglowania przez ponad 50 dni, aby wspierać swoje funkcje operacyjne. Okręt podwodny ma cztery silniki wysokoprężne MTU 12V493, które obsługują zasięg 18520 kilometrów.

  1. KRI Alugoro 405

KRI Alugoro 405 został właśnie zainaugurowany przez ministra obrony Prabowo Subianto, w środę 17 marca 2021 r. Okręt ten jest trzecim z 12 okrętów podwodnych zamówionych przez marynarkę wojenną Indonezji.

W początkowych pracach prowadzono współpracę między PT PAL Indonesia i rządem Korei Południowej za pośrednictwem Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd (DSME) w ramach procesu Transfer of Technology (TOT). Później statek będzie obsługiwany przez Komando Fleet II (Koarmada) II.

Istnienie trzeciej łodzi podwodnej o nazwie Alugoro-405 została zbudowana w 2017 roku. Trzeci okręt podwodny o nazwie KRI Alugoro 405 różni się od dwóch poprzednich okrętów podwodnych, z których jedna jest nową i zaawansowaną technologią, która jest w stanie radzić sobie z wojnami podmorskimi. poziom.

Ponadto posiada specyfikację typu „Diesel Electric Submarine U209 / 1400” (KSDE U209 Chang Bogo Class) i ma całkowitą długość 61,3 m oraz prędkość do 21 węzłów pod wodą.

Okręt podwodny ma również zdolność pływania do 50 dni i został zaprojektowany tak, aby miał „żywotność” do 30 lat i jest w stanie pomieścić 40-osobową załogę. Okręt podwodny waży 1460 ton, gdy pojawia się na powierzchni,

i waży 1596 ton podczas nurkowania pod powierzchnią.

Jeśli chodzi o nazwę Alugoro 405, pochodzi ona z marionetkowej opowieści, która jest jedną z broni w kształcie Gada, której właścicielem jest Prabu Baladewa, który jest marionetkową postacią, która jest znana ze swojej uczciwości, stanowczości i uczciwości. Broń Alugoro Balaramy jest prezentem od jego nauczyciela, Batary Bramy, który uczy różnych rodzajów wiedzy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *